Branding AdBouw

Bedrijf: AdBouw Wonen + Slapen

in 2017 besloot de familie Bouw om te gaan verhuizen met hun woonwinkel naar de Woonboulevard in Uden. Een nieuwe stap in de geschiedenis van hun familiebedrijf. Bij een nieuw tijdperk, hoort een opfrisbeurt van hun corporate uitstraling.

Samen met Studio Smeer maakte ik een logostudie. Wat AdBouw zo’n bijzondere woonwinkel maakt is het gastvrije gevoel dat de familie je geeft. Geen grote woonketens waar je door het grote aanbod het bos niet meer ziet. Maar gewoon een steengoede collectie, liefde voor het vak en echte aandacht voor jou. Dit gevoel dat je bij de familie komt, hebben we gecombineerd met een moderne eigentijdse uitstraling. Dit resulteerde in een strak logo met ronde en zachte vormen. Een duidelijke pay-off om aan te geven dat ze niet in de bouw-sector werken. De tone-of-voice is informeel met soms een woordgrapje of knipoog.

Activiteiten:
Dit vertaalde ik door in diverse communicatie uitingen: signing op de winkelvloer, ontwerp website, gevelbelettering, stationary, openingcampagne, advertenties voor alle productgroepen, attenties voor de gasten zoals wijnlabels en ansichtkaarten.

Het resultaat: Vanuit de vraag “Wie kan voor ons de gevelbelettering organiseren” groeide onze samenwerking uit tot een marketingafdeling op afstand. Van conceptontwikkeling, huisstijlbewaking, vormgeving, retail signing en campagne ontwikkeling. Maar ik voorzie familie Bouw ook met werkbare documenten waar ze zelf de basis van hun marketing mee kunnen (blijven) uitvoeren zoals mediaplanning en promotie.

Inmiddels is de winkel 40% in omzet gestegen, staat de uitbreiding van de extra verdieping twee jaar eerder voor de deur en hebben ze extra personeel moeten aannemen.