Bedrijf: Shign BV
Ja! Shign heeft een nieuwe look! Deze nieuwe huisstijl past bij het bedrijf dat ze nu zijn geworden. De afgelopen twee jaar zijn ze snel gegroeid van een start-up naar een innovatief bedrijf dat grenzen verlegt in de facilitaire sector. Waar ze zich vroeger profileerden met de geweldige online app, is het bedrijf veel meer dan dat. Shign is een datawetenschappelijk bedrijf dat organisaties helpt om de werk- en leefomgeving te verbeteren op basis van onderzoeksgegevens. Door de gebruikerservaringsdata op zo’n manier te koppelen aan objectieve omgevingscondities kunnen ze de impact van de omgeving op de gebruikers zichtbaar maken. Dit moest natuurlijk goed vertaald worden naar een een nieuwe visuele identiteit/huisstijl.
Activiteiten: Na een DNA-sessie heb ik een nieuwe propositie omschreven. Wie zijn we, waar staan we voor, wat leveren we en wat niet? Dit zorgde voor een aanpak van het logo. Besloten werd om geen afscheid te nemen van de naam omdat die zich inmiddels al aardig had gevestigd in de markt. Samen met JIP Vormgeving ging ik op zoek naar een nieuwe stijl die paste bij de nieuwe propositie. Met slechts 1 correctieronde, konden we aan de slag om het uit te werken in Office-friendly werkdocumenten waar Shign dagelijks zelf mee kan werken. Uiteraard niet zonder spiekbrief met de nieuwe huisstijlregels om zelf verder aan de slag te kunnen. Passend bij de groeifase van de organisatie waarin ze de meeste marketing nog zelf moeten doen.